söndag 13 januari 2019

Vävkurs i beklädnadstyger

Ibland när man verkligen önskar något så dyker möjligheten upp! Är medlem i en vävförening där vi är ett gäng som nu kursar tillsammans för att väva beklädnadstyger. Vi träffades först för att lära oss mer om tekniker, material mm. Vid nästa träff var det meningen att vi skulle byta vävprover med varandra, känna, diskutera mm men jag hann inte riktigt med. Både jobb och familj kom emellan. Jag fick trots det en mängd härliga prover via träskoposten!

Nu är jag äntligen på gång! Har varpat till första provväven: 1-trådigt ljusgrått ullgarn. Min tanke är att slå in ett flerfärgat 1-trådigt ullgarn och väva i kypert och gåsögon. Sista biten av varpen har jag en tanke att färga på plats, i vävstolen och sedan slå in 1-trådigt ljusgrått ullgarn för att få fram en färgeffekt i kypert och gåsögon. Blir spännande att se om min idé håller för att väva ett tyg till poncho efter provväven!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar