tisdag 23 oktober 2012

Maja 5 månader

Ja, idag fyller lilla, nej stora vilddjuret 5 månader. Liten är hon inte längre... Och jag tror hon bekände gener idag, inte är det en cocker spaniel som skäller och reser full ragg i denna korta filmsnutt (bara tagen med mobilen): http://youtu.be/LFbav7jYlzU

Maja tror att stubben längre bort är ett vildsvin ;) Vi råkade komma promenerandes till senaste böket, det Molly skällde på sent i går kväll. Molly brydde sig inte om böket men Maja trodde nog att hon hamnat mitt händelsens centrum. Molly som den jakthund hon är, visste med nos och örons hjälp att vildsvinen var lååångt borta!

Slöjdandet lever varje dag men jag har visst svårt att hinna fota och blogga om det! Startat tre studiecirklar senaste veckorna... först tovning, sedan nålbindning och i morgon kväll en grupp tovning till. Själv lärde jag mig att dreja i lördags, kul!! I går kväll prövade jag spinnrocken igen med varierat resultat. Garnet blev mysigt men jag tror att det är så löst spunnet/tvinnat här och var, att det kommer att tova sig om jag stickar något att använda dagligen av det... Vi ska ha Ullagille och jag kan inte vänta tills dess med att pröva mer! Får se om jag hinner prova farmors spinnrock i morgon!

Ha det gott, vänner!

1 kommentar:

  1. Så söt hon är Maja! :)
    Förstår att det är mer än fullt upp med allt slöjdande! Jättekul att få följa det här!
    Dreja är kul, -men svårt tycker jag. -och geggigt! ;)
    Ska också sätta mig vid spinnrocken och se om jag kan få till lite garn, det är en lugn och avkopplande sysselsättning(när det funkar som man har tänkt) tycker jag.

    SvaraRadera