torsdag 23 januari 2014

Och lite nytt...

Hade länge en idé om att kroka en jacka och för något år sedan hittade jag garnet jag skulle vilja göra den av. Ett självrandande ullgarn i ljung-mörklila-gul. Då visste jag inte att det tar mer tid att kroka än att sticka, att det går åt mer garn och blir tungt när man krokar en hel jacka i ett stycke. Men spännande var det!

Jag började vid ena handleden och slutade vid den andra och hade bara sidsömmarna att sy ihop när den var klar. Känns bra att ha den öppen men jag kommer kanske att sy i en eller några knappar (eller hyskor och hakar) för syns skull. Och nu behöver jag en ny (enfärgad) scarf! Den kommer jag att nunotova, tror jag. Siden och mjuk fin ull i kanten blir säkert fint.


Fin ytstruktur på krokad textil. Smidig men samtidigt stabil med bra fall.

Ha det bra, vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar